nejčastější dotazy (fAq)

OBECNÉ DOTAZY

Proč bych měl/a využívat zprostředkovatelských služeb Capellen Music Production (CMP)? Nebylo by pro mě jednodušší kontaktovat nějaký orchestr, sbor či studio přímo?
Bezesporu by to nebylo jednodušší, ani levnější, natož pak rychlejší. Jednoduše proto, že CMP je ve stálém kontaktu s manažery, hudebníky i studii v České republice i na Slovensku. Právě díky těmto vztahům můžeme nabídnout nejlepší řešení za mimořádně příznivých finančních podmínek.

Proč bych se měl/a rozhodnout zrovna pro CMP? Čím se liší od konkurence?
Předně je důležité, že CMP sídlí v České republice. Může tedy osobně dohlížet na realizaci každého projektu od samotného počátku a dbát na každičký detail - včetně např. personálního obsazení orchestru. Jakékoli přání tak může být okamžitě splněno. Za druhé: tým CMP sestává ze zkušených aktivních hudebníků. Není proto třeba oddělovat problematiku hudební od souvisejících záležitostí technických či finančních. Ušetříte si tak spoustu času, peněz i případných nedorozumění, což není neobvyklé u projektů, na nichž se podílí velké množství lidí.

ORCHESTRACE | ARANŽMÁ | KOMPOZICE

Jaký je rozdíl mezi orchestrací a aranžmá?
Orchestrace je v zásadě rozpis skladatelovy podrobné skici do celistvé orchestrální partitury; obvykle vyžaduje úzkou spolupráci skladatele a orchestrátora. Autor hudebního aranžmá se zato při úpravě původní skladby řídí pouze svou fantazií, případně nástrojovým obsazením. Skladatelova aktivní spolupráce se neočekává, za určitých okolností však může být požadován jeho souhlas k úpravě díla.

Jaké typy souborů akceptujete?
Nevhodnější formát pro orchestraci a aranžmá je datový soubor (MIDI) s požadovanou hudbou; přesto, notový zápis anebo zvukový záznam jsou rovněž přijatelné. V případě kompozice vše závisí na konkrétních požadavcích zákazníka; pro scénickou hudbu a film obvykle postačí scénář, případně video.

NAHRÁVÁNÍ

Jaká je obvyklá velikost orchestru | sboru?
Pro oba platí:
- méně než 40 členů = komorní soubor
- 40-60 členů = malý symfonický
- 60-80 členů = standardní symfonický
- více než 80 = velký symfonický aparát

Jak dlouho trvá nahrávací frekvence? A kolik hudby lze během hodiny natočit?
Standardní nahrávací frekvence sestává ze tří hodin natáčení, mezi nimž jsou dvě patnáctiminutové pauzy. Obvykle lze počítat se 3-5 minutami hudby na 1 hodinu natáčení. To znamená, že na 1 natáčecí frekvenci lze počítat s 9-15 minutami hudby. Uvedený propočet ale hodně závisí na složitosti partitury a požadované technologii nahrávání.

Je zde nějaká "minimální" objednávka?
Ano, minimální objednávka je jedna čtyřhodinová frekvence. Takto získáváte plně přizpůsobitelnou velikost a nástrojové obsazení orchestru/sboru ve Vámi požadovaném termínu. Pro případ menších projektů či testovacího natáčení můžete zkusit náš nový program FIVE MINUTE SYMPHONY.

Jsou nějaká obecná doporučení pro živou nahrávku?
Pro filmovou a populární symfonickou hudbu točenou na clicktrack, stojí za zvážení možnost nahrávání po sekcích. Tímto způsobem získáváte maximální kontrolu nad každou jednotlivou stopou projektu, což oceníte při pozdějším mixu. Totéž platí o bicích, harfě, klávesových nástrojích: natáčet tyto odděleně od ostatních je často vůbec tím nejlepším možným řešením. Na druhou stranu, pokud jde o klasickou kompozici či plně orchestrální soundtrack, neexistuje lepší volba než natáčet celý ansámbl (orchestr a/nebo sbor) současně.

Kolik mě to bude stát?
Pokud máte zájem o některou z námi nabízených služeb, kontaktujte nás, prosím, nejlépe prostřednictvím e-mailu a my Vám zdarma vypracujeme cenovou nabídku dle Vašich požadavků. Nezapomeňte uvést zejména počet hudebníků a předpokládanou minutáž. Naše ceny jsou více než příznivé. Navíc, s CMP vždy obdržíte několik služeb zdarma jako bonus - např. zpracování notových materiálů.

Můžete pro nás udělat položkový rozpis nákladů?
Také žádáte v restauracích po kuchaři recept? Zcela vážně, kalkulace každého projektu je hodně složitá, ale i soukromá záležitost - obzvláště, když většinu služeb získáváme za neveřejné smluvní ceny.
Buďte si ale nicméně jisti, že na tomto základě můžeme nabídnout nejlepší možný poměr kvality a ceny i pro Váš projekt.

Jak je to s autorskými | interpretačními právy?
Veškeré smluvené ceny jsou konečné. Za pozdější užití díla, jeho veřejné šíření či vydávání již nebudete platit žádné další licenční poplatky.